جمع آوری آثار شهدا مستلزم همکاری تمامی نهادها و  ارگان هاست

فرمانده سپاه شاهرود گفت: باید همه برای جمع آوری آثار شهدا تلاش کنیم و همه با هم پای کار بیاییم و بتوانیم آثار شهدا را جمع آوری کنیم؛ چرا که ما با توجه به اینکه یک سوم شهدا استان را داریم در جمع آوری آثار و بانک اطلاعاتی شهدا شهرستان عقب مانده ایم و باید تلاش مضاعف کنیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، عباس مطهری در چهارمین مجمع بسیج شهرستان که با حضور 250 نفر از نخبگان و موثرین اقشار بسیج در سالن شهدا کانون بسیج جوانان شهرستان شاهرود برگزار شد با تقدیر از فعالیت شوراهای راهبردی و اندیشه ورزی و کارگروه های اقشار مختلف بسیج اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام تلاش دارند پرچم اسلام را بر زمین بزنند و ما در جبهه ای قرار داریم که به دنبال تقویت جبهه حق هستیم.

وی با اشاره به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: ما امسال وظیفه سنگین تری داریم و با توجه به گلایه رهبری در خصوص تحقق نیافتن حماسه اقتصادی در سال قبل باید تلاش دو چندانی داشته باشیم هرچند بسیج در این خصوص خوب عمل کرده است.

فرمانده سپاه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان تصریح کرد: در تلاش هستیم سایت و سامانه پیام کوتاهی در خصوص دریافت نظرات و پیشنهادات در جهت هر چه بهتر برگزار شدن اجلاسیه شهدا شهرستان با همفکری همه مردم عزیز راه اندازی نماییم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی افزود: کارگروه ها و شوراهای اندیشه و همفکری اقشار بسیج در جلسات خود در خصوص اجلاسیه شهدا شهرستان و برنامه های پیشنهادی همفکری کنند تا بزرگترین عملیات فرهنگی شهرستان در چند سال اخیر برگزار شود.

مطهری با تاکید بر عزم ملی و مدیریت جهادی در امر اجلاسیه شهدا بیان کرد: باید همه برای جمع آوری آثار شهدا تلاش کنیم و همه با هم پای کار بیاییم و بتوانیم آثار شهدا را جمع آوری کنیم؛ چرا که ما با توجه به اینکه یک سوم شهدا استان را داریم در جمع آوری آثار و بانک اطلاعاتی شهدا شهرستان عقب مانده ایم و باید تلاش مضاعف کنیم.

وی با تاکید بر گنجیه و ذخیره عظیم آثار شهدا گفت: ما در امر جمع آوری آثار شهدا ضعیف عمل کرده ایم و باید همه به ستاد کنگره شهدا شهرستان در این امر کمک کنند تا این گنجینه مهم را حفظ و حراست و به نسل های بعد به عنوان یک امانت تحویل دهیم.

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه متاسفانه با توجه به جمعیت شهدا و شهدا شاخص در استان فقط دو شهید شاخص از شاهرود به کشور معرفی شده است اظهار کرد: باید اعتراض خود را به این موضوع انجام دهیم؛ چرا که شهرستان شاهرود با این هجم شهید و دارا بودن شهدای شاخص کشوری باید از سهم 14 شهید شاخص استان دو شهید داشته باشد که این ظلم به شهدا شهرستان است و باید همه با هم در این خصوص مطالبه جدی داشته باشیم.

29 خردادماه یادواره شهدای تدارکات استان در مهدیشهر برگزار می شود

وی با اشاره به یادواره شهدا تدارکات و پشتیبانی جنگ استان در شاهرود گفت: این یادواره پنجشنبه 29 خرداد از ساعت 19 الی 23 در حرم شهدا گمنام شاهرود برگزار می شود و نمایشگاهی نیز به مدت سه روز از 28 تا 30 خرداد از ساعت 18 الی 23 در جوار شهدا گمنام با محوریت شهدا تدارکات و دفاع مقدس برای بازدید علاقمندان برپاست.

مطهری با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسبت در سطح شهرستان با نصب پارچه و بنر انجام شده است خاطر نشان کرد: همه ما باید در تلاش باشیم تا اطلاع رسانی لازم را در خصوص برگزاری یادواره شهدا انجام دهیم و آمادگی برای انجام اجلاسیه شهدا شهرستان را ایجاد نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجمع بسیج شهرستان و فعالیت های آن اظهار کرد: ما باید بررسی کنیم ببینیم مصوبات و محصول مجمع بسیج چگونه در شهرستان عملیاتی شود و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

مطهری افزود: باید تلاش کنیم استحکام بیشتری در مجمع وجود داشته باشد و خروجی مجمع در جهت آسیب شناسی و سازماندهی برنامه ها بیشتر شود.

وی تصریح کرد: ارتباط سپاه با مجمع بسیج شهرستان و تعامل و شبکه ای شدن کار مجمع بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دستور کارها و برنامه های اثربخش را برای بسیجیان عضو مجمع داشته باشد و احساس رضایت در بسیج اعضا ایجاد شود.

در ابتدای این مجمع حسین گرزین مسئول راهبردی ناحیه در سخنانی با تقدیر از فعالیت شوراهای همفکری و اندیشه ورزی اقشار بسیج و کارگروه های مجمع بسیج شهرستان گفت: ما از همه شما تقدیر می کنیم و کسب رتبه اول شورای اقشار و راهبردی بسیج شهرستان در استان را به همه شما تبریک و امیدواریم با همکاری بیشتر بتوانیم برنامه های بهتری را انجام دهیم.

در پایان چهارمین مجمع بسیج شهرستان شاهرود از 15 نفر فعال شوراهای همفکری اقشار و کارگروه های مجمع بسیج که از اقشار بسیج ورزشکاران، بسیج فرهنگیان،بسیج اداری،بسیج کارگری،بسیج جامعه زنان،بسیج دانش آموزی،بسیج حقوقدانان،بسیج مهندسین بودند با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد.

 






برچسب ها : اخبار سپاه شاهرود  ,